
شروع مجموعه کارگاههای انجمن علمی سینما دانشگاه هنر
از سری آموزشهای کاربردی «آنلاین»
مینا کشاورز
«چگونگی پروپوزالنویسی و ارائه طرح در بازارهای فیلم»
هر فیلمسازی برای اینکه ایدهھایش را به فیلم تبدیل کند نیازمند سرمایه است و برای جذب سرمایه نیاز دارد که بتواند ایدهاش را به ھمان شکلی که در ذھنش ھست برای تهیهکنندهھا و حامیان مالی احتمالی معرفی کند.
پیچینگ یا ھمان معرفی فیلم، ھنر بیان فیلم در کوتاه ترین زمان ممکن و به جذابترین شکل ممکن است. در دوره پیشرو، به تعریف پیچینگ و معرفی بخشھای مختلف یک پروپوزال خوب و ھمچنین معرفی مارکتھا و پیچینگ فرومھای بینالمللی میپردازیم.
مباحث جلسه اول:
الف) پیچینگ چیست؟ چرا ما به عنوان فیلمساز نیاز داریم فیلممان را پرزنت یا پیچ
کنیم؟
ب) ما با تعریفھا و گونهھای مختلف پیچینگ آشنا می شویم که شامل Speedy Pitch, Elevator Pitch و Roundtable Pitch خواھد بود. در این دوره یاد میگیریم که در ھر مدل به عنوان فیلمساز چه مدت زمان برای معرفی پروژه داریم و خودمان را برای چه سوالھایی از طرف داوران و تصمیم گیرندگان باید آماده کنیم.
مباحث جلسه دوم:
الف) راھنمای نوشتن یک پروپوزال خوب چیست؟
ب) پروپوزال یا دوسیه (Dossier) چیست؟ چرا باید برای ارائهی فیلممان پروپوزال بنویسیم؟
ج) یک پروپوزال از چه بخشھایی تشکیل شده است؟ در این قسمت ضمن معرفی بخش ھای یک پروپوزال خوب، یک نمونه پروپوزال به شرکتکنندگان ارائه میشود.
مباحث جلسه سوم:
الف) تعریف بخشھای مختلف یک پروپوزال و راھنمای نوشتن هرکدام از آنها
ب) در این جلسه با جزییات درباره لاگ لاین، سیناپس، یادداشت کارگردان، تریتمنت، بودجه، فایننشیال پلن، پلن پخش فیلم و نگارش بیوگرافی کارگردان و تهیهکننده صحبت میکنیم.
ج) در پایان از شرکت کنندهھا خواسته میشود اگر ایدهای برای فیلمشان در ذھن دارند طبق این الگو پروپوزالی بنویسند و برای مدرس ارسال کنند تا ایدهشان مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدت دوره: 3 روز شامل دوشنبه 28 تیر، چهارشنبه 30 تیر و شنبه 2 مرداد
زمان: ساعت 16 الی 17:30
مهلت ثبت نام: 26 تیر
هزینه کارگاه: 150 هزار تومان (کارگاه برای دانشجویان سینما دانشگاه هنر رایگان است.)
برای ثبت نام و دیگر جزئیات با شماره واتساپ 09014037065 در ارتباط باشید.